Principala diferenta dintre etichetele produselor alimentare si etichete pentru produse nealimentare, este ca acestea trebuie sa fie sigure. Acest lucru se datoreaza faptului ca uneori intra in contact direct cu produsele. Eticheta unui produs poate fi una de design sau una generica. A doua optiune este adesea folosita pentru etichetarea articolelor de zi cu zi, deoarece sunt mai ieftine. Pentru etichete personalizate ai nevoie de o abordare speciala de marketing pentru a atrage atentia cumparatorului. Prin urmare, este necesara crearea de etichete alimentare de design unice de inalta calitate. Elementele distinctive ale marcii ies in evidenta fata de concurenta. Gofrarea, laminarea sau o pelicula de protectie conform unui proiect de design, pot da unicitate etichetelor autoadezive. Pe langa faptul ca etichetele personalizate, fie ca sunt autoadezive sau in rola, trebuie sa fie frumoase si informative si ii sunt impuse cerinte de calitate. Ecologia este una dintre cele mai importante cerinte pentru etichetele pentru alimente. Calitatea este de asemenea, importanta. In acest context, este de remarcat rezistenta la stres mecanic, nesusceptibila de influenta factorilor externi (grasimi, umiditate ridicata, fluctuatii de temperatura). In plus, etichetele personalizate trebuie sa aiba proprietati de bariera bune pentru a preveni transferul de cerneala din exteriorul etichetei si a substantelor straine daunatoare pe alimente.

Etichete autoadezive – Caracteristici de rezistenta si calitate

Atunci cand lucrezi cu etichetele autoadezive, este important sa te concentrezi asupra consumatorului caruia i se va adresa aceasta eticheta. Cumparatorul trebuie sa primeasca toate informatiile necesare despre produs, precum si sa fie interesat sa-l achizitioneze. Eticheta unui borcan nu inseamna doar orientarea spre consumator, ci si respectarea legilor pietii. Multe lanturi alimentare mari nu coopereaza cu furnizorii daca ambalajul produsului este lipsit de codul de bare si informatiile despre produs. De asemenea, etichetele autoadezive trebuie sa fie suficient de rezistente la influentele externe.  Adesea, etichetele sunt imprimate pe borcane folosind hartie semilucioasa. Este foarte ieftin, iar caracteristicile sale tehnice fac posibila utilizarea activa a materialului in industria alimentara.Daca ai nevoie de etichete autadezive pentru carne, peste sau fructe de mare care sunt depozitate in congelator, atunci este mai bine sa folosesti o pelicula care poate rezista la frig si umezeala. Pentru conserve se folosesc in principal etichete de hartie.

Domenii de utilizare etichete in rola

Pentru sticlele de lapte se folosesc in general etichete in rola fara baza. Ele pot lua forma unui ambalaj, oferind mari oportunitati pentru dezvoltarea modelelor originale.Datorita tehnologiilor moderne, etichetele in rola sunt utilizate in toate industriile. Etichetele in rola rezolva problema principala: fac produsul recunoscut si cresc vanzarile. Etichetele in rola sunt necesare producatorilor de bauturi, producatorilor de produse chimice de uz casnic, electrocasnice, produse de uz casnic, cat si de birou. Sunt indispensabile in industria alimentara, farmaceutica si usoara. Astfel de produse pot fi aplicate cu usurinta pe orice suprafata, inclusiv plastic, metal, carton. Tot ce trebuie sa faci este sa alegi materialul pentru etichete in rola care se potriveste cu suprafata si stratul adeziv al acestuia. Un tip separat de etichete in rola, sunt etichetele termice si etichetele cu transfer termic.Pentru a alege produsul potrivit, este necesar sa tii cont de cerintele privind rezistenta la uzura a marcajelor. Etichetele in rola din folii polimerice cu un strat protector, de exemplu, pot fi folosite in conditii agresive. Daca etichetele rulante vor fi folosite mai tarziu pentru etichetarea alimentelor, se folosesc materiale ecologice.