Publicitatea produselor si serviciilor tale nu-ti aduce intotdeauna rezultatele de care ai nevoie. De cele mai multe ori, se datoreaza faptului ca cuvintele de pe site-ul tau din e-mailurile tale de marketing sau de pe platformele tale de socializare sunt prost scrise sau sunt ineficiente pentru a-i determina pe oameni sa faca pasul final de a face o achizitie. Acesta este un factor urias de succes in orice industrie. Indiferent daca vinzi unelte de bricolaj pentru casa sau oferi servicii de asigurare, modul in care este formulat continutul tau scris conteaza mai mult decat crezi.
Copywriting-ul este mestesugul de a scrie mesaje persuasive care ii determina pe oameni sa faca decizii. Afla mai multe despre copywriting, cum functioneaza si despre diferitele tipuri care exista. Citeste in continuare si afla mai multe despre copywriting.
Ce este copywriting
Copywritingul este unul dintre cele mai importante elemente ale publicitatii si marketingului. Este procesul de scriere a cuvintelor persuasive (cunoscut sub numele de copie ) care inspira sau motiveaza oamenii sa intreprinda o anumita actiune.
Cand deschizi o revista si exista o reclama pe o pagina intreaga care vinde parfum, cuvintele de pe pagina respectiva sunt rezultatul copywriting-ului. Cand accesezi un site web care iti solicita sa cumperi ceva, cuvintele de pe pagina respectiva sunt rezultatul copywriting-ului. Poti gasi copii in format tiparit, online si chiar fiind citite la televizor sau la radio. Copywriting este aproape oriunde te uiti si asculti.
Cine se afla in spatele copywriting-ului? In spatele fiecarei copie se afla un copywriter. Copywriterii sunt persoane care sunt instruite sa creeze cuvinte intr-un mod care sa se conecteze cu publicul tinta si sa-i determine sa faca ceva. Majoritatea companiilor angajeaza un copywriter intern sau pe baza de contract pentru a le ajuta sa comunice cu lumea si sa se dezvolte.
Tehnici de copywriting
Spune o poveste
Publicul tau este conectat sa reactioneze la o poveste. Povestirea ofera cititorilor tai o privire asupra produsului tau si a modului in care acesta le poate rezolva problema, declansandu-le imaginatia si facand conexiunea emotionala extrem de importanta.
Vorbeste cu cititorul
Una dintre cele mai bune tehnici de copywriting pe care le poti folosi este sa-ti faci o copie despre cititorul tau. Cunoaste-ti publicul si foloseste un stil de scriere care ii va atrage. Mai presus de toate, fii generos cu cuvantul tu.
Foloseste fapte si statistici
Adaugarea unor fapte sau statistici bine cercetate la o poveste plina de putere este, practic, reteta pentru triumf. Alaturi de studiile de caz, cercetarile si statisticile te vor ajuta sa-ti convingi cititorii sa cumpere sau cel putin sa-si justifice dorinta. Includerea acestor elemente in copie te va ajuta, de asemenea, sa-ti sustii afirmatiile si sa te stabilesti ca demn de incredere.
Organizeaza-ti continutul
O alta tehnica vitala de copywriting este sa-ti faci continutul lizibil. Cititorii ar trebui sa poata ingera punctele cheie dintr-o privire. Foloseste marcatori si subtitluri pentru a evidentia informatiile critice si pentru a ajuta cititorii sa gaseasca informatiile pe care le doresc.
Evita paragrafele lungi
Romancierii pot scapa cu o pagina dupa pagina de paragrafe lungi si intinse, dar tu nu scrii o carte. Cititoarele de internet sunt scanere. Limiteaza-ti paragrafele la 3-4 propozitii succinte si bine structurate.
Ce este SEO copywriting?
SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare, iar unii copywriteri sunt specializati in acest tip de copiere. Copia optimizata pentru SEO este realizata cu atentie pentru a atrage publicul uman, trimitand in acelasi timp toate semnalele potrivite catre motoarele de cautare. De ce? Pentru ca atunci continutul tau va aparea mai sus in paginile cu rezultate ale motorului de cautare, generand mai mult trafic catre pagina ta. Mai mult trafic inseamna mai multe oportunitati de a inchide vanzarile. Optimizarea copiei pentru cautare necesita cunostinte aprofundate despre cele mai bune practici SEO, inclusiv utilizarea cuvintelor cheie potrivite in locurile potrivite, utilizarea corecta a antetelor si potrivirea copiei cu intentia cititorului. Acest tip de copywriting este necesar pentru continut web, descrieri de produse, descrieri de servicii, articole si bloguri.
Ce este copywritingul creativ?
Scrierea creativa necesita nu numai transmiterea informatiilor, ci si transmiterea lor intr-un mod care atrage atentia, interesant si memorabil. Este nevoie de gandire strategica, iesita din cutie. Un mare copywriter creativ poate transmite o idee si un sentiment in doar cateva cuvinte care raman in mintea cititorului. Vei gasi copywriting creativ in sloganuri, titluri de anunturi, jingle-uri, reclame TV si titluri de e-mail.