Dropshipping este un model de comert electronic cu amanuntul care permite magazinelor sa vanda produse fara a pastra niciun inventar fizic. In dropshipping, retailerul vinde produsul clientului, apoi transmite comanda de vanzare unui furnizor tert, care apoi expediaza comanda direct clientului in numele retailerului. Vanzatorii dropshipping nu trebuie sa investeasca in niciun inventar de produse, depozit sau spatiu de depozitare si nu se ocupa de procesul de onorare.

Datorita costurilor de intrare reduse si simplitatii de a incepe o afacere de dropshipping, a devenit un model de afaceri popular si convenabil pentru comertul electronic cu amanuntul, care pot conduce magazine profitabile cu o configurare usoara si foarte putin risc. Citeste in continuare si afla mai multe despre dropshipping.

Ce este dropshipping?

Dropshipping-ul este o strategie de vanzare cu amanuntul in care marcile nu isi gestioneaza si nu distribuie direct stocurile de produse. In schimb, atunci cand se primeste o comanda, informatii precum numarul produsului, adresa de livrare si data comenzii sunt trimise de companie unei terte parti pentru a onora comanda in numele acesteia. Principala diferenta dintre dropshipping si livrarea traditionala cu amanuntul este ca comerciantul cu amanuntul nu mentine nici inventarul, nici infrastructura fizica asociata. In plus, dropshippingul schimba fundamental dinamica dintre furnizori si retaileri.

In loc sa cumpere articole de la furnizori si sa le revinde, comerciantii cu amanuntul inainteaza comenzile catre furnizorii care le indeplinesc in numele lor. Din cauza lipsei de inventar fizic, dropshipping-ul functioneaza numai pentru comertul electronic cu amanuntul, mai degraba decat pentru operatiunile traditionale concrete.

Cum functioneaza dropshipping-ul?

Dropshippingul functioneaza prin furnizori terti, care fabrica produse pe baza de just-in-time pentru fiecare comanda. Cand comerciantul primeste o comanda de vanzare, acesta transmite specificatiile furnizorului — care creeaza produsul. Desi multi retaileri de comert electronic folosesc dropshippingul ca baza a operatiunilor lor de afaceri, dropshippingul poate fi utilizat in mod eficient pentru a completa modelele traditionale de vanzare cu amanuntul, de stocare a stocurilor. Deoarece dropshippingul nu produce inventar in exces, acesta poate fi folosit in scopuri de cercetare — cum ar fi testarea apelor, inainte de a va angaja sa vinzi pe o piata.

Istoria dropshipping-ului

Desi nu se face referire in mod explicit ca ,,dropshipping”, practica a inceput cu companiile de comanda prin corespondenta in anii 1950, care vindeau direct catre consumator (D2C) prin catalogul de comenzi telefonice. Comerciantii cu amanuntul la scara mare, cum ar fi Sears, se confruntau cu o crestere masiva — si, in ciuda trecerii catre centrele interne de livrare a depozitelor, unele comenzi erau inca externalizate catre furnizori independenti pentru a tine pasul cu cererea.

Cand productia JIT a fost introdusa de furnizorii japonezi, comerciantii cu amanuntul au putut sa preia comenzi anticipate si platile vanzarilor de la consumatori si sa le transmita furnizorilor — care ar produce produsul si livra direct clientului, pe baza fiecarei vanzari individuale. Pe masura ce acest model de productie a devenit mai raspandit, retailul dropshipping s-a mutat catre o dependenta crescuta de productia JIT.

Avantaje si dezavantaje ale dropshippingului

  • Usor de inceput. Odata ce un furnizor este gasit si un site web este creat, companiile de dropshipping pot incepe sa vanda.
  • Evitati investitiile generale mari. Deoarece nu este nevoie sa achizitionati inventar, costurile de stocare a produselor si de depozitare/depozitare pot fi evitate.
  • Risc scazut. Dropshipperii nu vor pierde bani din inventarul nevandut. Poate fi folosit pentru a testa apele, ca cercetare de piata. Pentru companiile care nu folosesc dropshipping ca model de vanzare cu amanuntul principal, a avea un furnizor dropshipping ca optiune de rezerva poate oferi asigurare impotriva supravanzarii.
  • Varietate de produse. Furnizorii dropshipping exista pentru aproape orice tip de produs, astfel incat comerciantii cu amanuntul isi pot extinde ofertele de produse pentru a include o oferta diversa.
  • Evitati complicatiile legate de depozitare si expediere. Furnizorii de oriunde pot fi contractati. Dropshipping-ul poate fi o optiune utila pentru comerciantii cu amanuntul care doresc vanzari profitabile in zone geografice departe de depozite, pentru a evita suportarea costurilor de transport pe distante lungi. De asemenea, pot fi evitate problemele de inventar de la produsele specializate cu intretinere ridicata si alte obligatii de depozitare/livrare (cum ar fi produse mari, grele, valoroase, fragile sau inghetate).

Provocarile dropshipping

  • Marja de profit redusa: dupa cum sa discutat mai sus, cu cat lantul tau de aprovizionare este mai lung, cu atat profiturile sunt mai mici.
  • Probleme legate de inventar : atunci cand detineti inventar, este usor sa verificati nivelurile stocurilor. Dar atunci cand obtine produse de la mai multi furnizori – care, la randul lor, lucreaza cu alti retaileri – este mai dificil sa va asigurati ca produsele de care ai nevoie sunt usor disponibile.
  • Complexitatile de expediere: daca lucrati cu un numar de furnizori, costurile de transport devin destul de complicate. Sa presupunem ca un client comanda doua articole, fiecare de la furnizori diferiti, fiecare cu costuri de transport diferite. Va trebui sa determinati cum sa taxezi clientul pentru transport, astfel incat clientul sa nu se simta suprataxat.
  • Lipsa controlului asupra experientei clientilor: daca va bazati pe un partener de livrare directa pentru a livra produsele clientilor dvs., actionati cu buna-credinta ca vor livra comenzile la timp si intacte. Daca nu ajung la capatul ofertei sau nu livreaza articole cu intarziere, stricate sau deloc, poate avea ca rezultat recenzii proaste si o pierdere a increderii consumatorilor, care poate avea un impact negativ asupra reputatiei companiei dvs. de servicii pentru clienti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here